27 Jun

پولیپ بینی

پولیپ بینی در حقیقت یک توده نرم می باشد که در مسیر بینی و سینوس ها قرار دارد. این توده ها معمولا به شکل قطره های اشک یا خوشه انگور آویزان هستند.

پولیپ بینی عموما ناشی از عفونت های دوره ای، آلرژی و اختلالات ایمنی خاص یا غیره می باشد.

در برخی مواقع ممکن است پوليپ بيني بدون هیچ گونه علائمی ظاهر شود و در برخی مواقع می تواند مسیر های بینی را مسدود و مشکلاتی مانند اختلالات تنفسی، اختلال در حس بویایی، عفونت های مکرر و غیره ایجاد کند.

پوليپ بيني می تواند در همه افراد ایجاد شود، اما در افراد میانسال این امر شایع تر است.

پولیپ بینی

درمان پوليپ بيني

در بعضی مواقع با استفاده از دارو های خاص مانند اسپری پولیپ بینی و غیره می توان این مشکل را درمان کرد، اما در بعضی مواقع دیگر به جراحی پولیپ بینی نیاز است.

علائم پوليپ بيني

• آبریزش بینی
  • آبریزش از پشت بینی
  • گرفتگی بینی به صورت مداوم
  • کاهش یا عدم حس بویایی
  • احساس درد در سر و صورت
  • احساس درد در دندان های بالا
  • احساس فشار بر روی پیشانی و صورت
  • احساس خارش در اطراف چشم ها
  • خرناس هنگام خواب

نحوه تشخیص پولیپ بینی

پس از مراجعه به پزشک متخصص یا جراح گوش و حلق و بینی ، توسط یک چراغ قوه پزشکی، بینی بیمار مورد بررسی قرار می گیرد.

در صورتی که پولیپ در اعماق سینوس ها پنهان شده باشند جراح بینی توسط آندوسکوپی ، بینی فرد را معاینه می کند.

در بعضی شرایط برای تشخیص سایز و محل دقیق پولیپ از ام آر آی و سی تی اسکن استفاده می شود.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

اگر علائمی که در بالا ذکر کردیم به مدت 10 روز ادامه داشت باید به پزشک متخصص مراجعه کنید.

نشانه های سینوزیت مزمن و پوليپ بيني شبیه بسیاری از بیماری های دیگر مانند سرماخوردگی، ساده می باشد.

اگر با شرایط ذیل روبه رو شدید سریعا به پزشک متخصص مراجعه کنید.

• مشکل حاد در تنفس
  • بدتر شدن علائم بیماری به صورت ناگهانی
  • التهاب شدید اطراف چشم ها
  • افزایش سردرد به همراه تب

قیمت عمل پوليپ بيني

با توجه به تاثیر گذاری فاکتور های بسیار بر روی هزینه عمل پولیپ بینی بهتر است برای آگاهی از این هزینه به مطب جراح گوش و حلق و بینی مراجعه و تحت معاینه وی قرار بگیرید.

دکتر امید ابراهیمی – بورد تخصصی گوش و حلق و بینی

جراحی زیبایی بینی و صورت