جراحی بینی ترمیمی

همانند هر عمل جراحی زیبایی دیگر ، در عمل بینی هم امکان دارد در جراحی اول نتیجه مطلوب حاصل نشود یا عارضه ناخواسته ای رخ دهد و نیاز به جراحی مجدد یا جراحی بینی ترمیمی باشد. اگر به فکر انجام این عمل هستید باید بدانید که برای انجام آن باید یک سال صبر کنید و به یک پزشک متبحر و مجرب مراجعه کنید تا وی بتواند با تکیه بر دانش و مهارت های خود فرم خوبی را برای بینی شما به وجود آورد. ممکن است بگوید دلیل این امر چیست و بخواهید بدانید تفاوت جراحی ترمیمی با اولیه در چه چیزی می باشد. برای دانستن این موضوع توصیه می کنیم ادامه این مقاله از سایت دکتر امید ابراهیمی بهترین جراح ترمیمی بینی تهران را مطالعه فرمایید.

 

جراحی بینی ترمیمی

 

احتمال عمل بینی ترمیمی حدود 5 الی 10 درصد در عمل بینی می باشد . اگر اصول عمل زیبایی بینی به درستی رعایت شود و جراح مهارت لازم را داشته باشد عمل ترمیمی بینی فقط برای برطرف کردن اشکالات ظاهری ملایم مورد خواهد یافت. بروز اشکالات ظاهری شدید یا اختلال عملکرد شدید پس از عمل زیبایی اغلب به دلیل عدم رعایت اصول درست جراحی خواهد بود.

جراحی بینی ترمیمی چه زمانی مورد نیاز است ؟

حتما افرادی را در اطراف خود دیده اید ، که چندین عمل بینی انجام داده اند و از خود پرسیده اید که دلیل آن چیست ؟ گاهی اوقات ، نتیجه راینوپلاستی اول ، به دلیل دشواری رضایت بخش نیست ، یا جراح زیبایی تجربه کافی ندارد ،  یا هر علت دیگری می تواند باشد. متداول ترین دلیل جراحی بینی ترمیمی این است ، که پس از جراحی اولیه ، سیستم تنفسی بیمار دچار اختلال می شود. پس از صحبت با بیمار و معاینه دقیق ساختار داخلی و خارجی بینی ، جراح بینی خوب می تواند تصمیم بگیرد ، که آیا رینوپلاستی ثانویه می تواند نتیجه مطلوب را به دست بیاورد ، و اینکه آیا عمل دوم را انجام بدهد یا خیر ؟

چرا که جراحی ثانویه بینی ، یکی از پیچیده ترین عمل های زیبایی است. عمل بینی اولیه ، همواره بهترین زمان برای پرداختن به تمام مشکلات جراحی ، هم از لحاظ زیبایی شناختی و هم از لحاظ عملکردی است. اما در مواردی که جراحی اولیه بینی نتیجه دلخواه را فراهم نکند ، جراحی ثانویه یا ترمیمی بینی می تواند ، با استفاده مناسب از تکنیک های پیشرفته جراحی ، تجربه و مهارت جراح ، موفق باشد.

 

جراحی بینی ترمیمی

 

مواردی که نیاز به جراحی ثانویه بینی دارند ؟

انسداد راه هوایی بینی ، افتادگی غضروف یا استخوان های بینی ، سوراخ های نامتقارن بینی ، فروپاشی دریچه بینی داخلی و خارجی ، کاهش بیش از حد یا ناکافی ارتفاع بینی ، تغییرات ناکافی بینی ، باریک شدن بیش از حد نوک بینی ، ضخیم شدن بافت بینی ، شکاف کام و ضایعات ناشی از سرطان را می توان ، از مشکلات رایج نام برد ، که به جراحی بینی ترمیمی  نیاز دارند.

تکنیک های ترمیم بینی

جراحی ترمیمی را می توان ، با دو تکنیک بسته یا باز انجام داد. تکنیک باز در صورت نیاز به تغییرات ساختاری ارجعیت دارد ؛ ولی اصلاحات جزئی را می توان با تکنیک بسته نیز انجام داد. عمل بینی بسته زمانی است ، که فقط برش های داخلی ، برای دسترسی به ساختارهای بینی ایجاد می شود. تکنیک باز ، با افزودن یک برش در پل پوستی بین دو سوراخ بینی ، به منظور بالا بردن پوست بینی ، برای تجسم مستقیم ساختارهای تغییر یافته ، انجام می شود. تصمیم برای استفاده از روش بسته یا باز در جراحی بینی ترمیمی ، بر اساس اولویت جراح است و هر یک از روش ها ، موافقان و مخالفان خود را دارد.

 

جراحی بینی ترمیمی

 

چه زمانی باید اقدام به جراحی ثانویه بینی کرد ؟

توصیه می شود حداقل یک سال پس از عمل اولیه بینی ، منتظر بمانید. بهبودی بافت بینی نیاز به زمان دارد. اجازه دهید بینی با گذشت زمان ، به آرامی در جای خود قرار گیرد. پیچیدگی جراحی ترمیمی بینی ، بسته به وسعت اصلاحاتی که باید بر روی بینی صورت پذیرد ، در هر فرد می تواند متفاوت باشد.

غضروف در جراحی بینی ترمیمی

همانطور که اشاره شد جراحی بینی ترمیمی یک روش جراحی زیبایی است که به منظور اصلاح نقص‌ها یا ترمیم مشکلاتی در ساختار غضروفی بینی انجام می ‌شود. غضروف نقش مهمی در شکل و ساختار بینی ایفا می ‌کند و در جراحی ترمیمی بینی ، استفاده از این غضروف برای بهبود شکل و عملکرد بینی بسیار متداول است.

در جراحی ثانویه، پزشک متخصص ممکن است از غضروف بینی برای ایجاد تغییرات مطلوب در ارتفاع ، عرض یا فرم بینی استفاده کند. این غضروف‌ ها ممکن است از مناطق مختلف بدن گرفته شده یا از بخش‌های موجود در بینی خود بیرون آورده شوند.

یکی از تکنیک‌ های رایج در جراحی بینی ترمیمی استفاده از غضروف سپتوم است. سپتوم یک ستون از غضروف که وسط بینی را تقسیم می ‌کند، است. در این روش ، پزشک ممکن است از غضروف سپتوم برای اصلاح مناطق مختلف بینی ، از جمله قسمت انتهایی یا شکل کلی آن استفاده کند.

پیوند غضروف ، اغلب برای انجام اهداف زیبایی و عملکردی ، در جراحی ترمیمی لازم است. تخلیه غضروف بینی در عمل اولیه ، بسیار معمول است. کمبود غضروف تیغه بینی ، متداول ترین نشانه برای نیاز به منابع غضروف گوش یا دنده ، برای پیوند است. سپس این قسمت های غضروفی ، برای استفاده در بینی شکل می گیرند. طبق گفته های بهترین دکتر جراحی بینی ترمیمی برخلاف عمل زیبایی بینی اولیه ، جای خطای بسیار کمی وجود دارد و بسیار حیاتی است ، یک متخصص جراحی زیبایی بینی را انتخاب کنید ، که دارای مهارت و تجربه زیادی در تکنیک های ترمیمی باشد.

به طور کلی ، استفاده از غضروف در جراحی بینی ترمیمی به پزشک امکان می ‌دهد تا به دقت شکل بینی را تغییر دهد و در عین حال از تعادل و هماهنگی با سایر قسمت ‌های چهره اطمینان حاصل کند. این روش، به بیماران امکان می ‌دهد تا به شکل و ابعاد مطلوب بینی ‌شان دست یابند و در نتیجه، بهبود ظاهر و اعتماد به نفس خود را تجربه کنند.

غضروف گوش ، به عنوان یک ابزار برای حمایت از ساختار عضو هدف ، به عنوان یک انتخاب استثنایی محسوب می ‌شود. از آنجایی که غضروف گوش از نظر ساختاری با غضروف بینی تفاوت دارد ، این گزینه به عنوان یک انتخاب مناسب برای بازسازی سپتوم و تغییر شکل آن در نظر گرفته نمی‌ شود. کار با غضروف گوش به دلیل منحنی بودن طبیعت غضروف و خصوصیات نرم تر آن، ممکن است چالش ‌برانگیز باشد.

چه کسانی کاندید ایده ال برای جراحی بینی ترمیمی هستند ؟

به طور کلی ، بیمار باید در وضعیت سلامت عمومی باشد ، سیگار نکشد و انتظارات واقع گرایانه از جراحی داشته باشد. بیمارانی که رینوپلاستی انجام داده اند و از نتیجه عمل ناخشنود هستند ، یا عمل زیبایی بینی اولیه ، برایشان مشکل تنفسی به همراه داشته است ، کاندید خوبی برای جراحی ترمیمی هستند.

عمل ثانویه بدون بیهوشی

جراحی ترمیمی بینی ملایم ممکن است با بی حسی موضعی در مطب قابل انجام باشد که در صورت وجود مشکلات بیشتر نیاز به عمل بینی در اطاق عمل و قسمت بیهوشی خواهد بود.

جراحی بینی ترمیمی با بیهوشی کامل

در مواردی که اشکالات ظاهری و عملکردی شدیدی در بینی به وجود آمده باشد گاهی استفاده از غضروف لاله گوش و یا دنده برای ترمیم لازم خواهد بود . با استفاده از اصول نوین جراحی زیبایی می توان اکثر اشکالات ظاهری و عملکردی بینی را به خوبی اصلاح و رضایت بیماران را حاصل نمود. برای انجام این نوع از جراحی بینی ترمیمی نیاز به بیهوش کردن بیمار وجود دارد و این نوع از جراحی می‌بایست در کلینیک و یا بیمارستان انجام گیرد.

 

 

جراحی بینی ترمیمی چیست ؟

همانطور که در بالا ذکر کردیم برخی از افراد به دلایل متفاوتی پس از رینوپلاستی و گذراندن دوران بهبودی، از نتیجه ایده آلی بهره مند نمی شوند و در برخی موارد حتی مشکلاتی نیز برایشان به وجود می آید که این مشکلات شامل اختلال عملکردی بینی، کجی بینی و غیره می شود. این افراد برای این که بتوانند مشکلات این چنینی را برطرف کنند باید مجددا برای انجام رینوپلاستی اقدام کنند که به این پروسه ، جراحی بینی ترمیمی یا ثانویه گفته می شود.

سوهان کشیدن بینی بعد از جراحی بینی ترمیمی

به منظور رفع برآمدگی های جزئی استخوان پس از جراحی زیبایی بینی ، می توان اقدام به سوهان کشیدن بینی کرد ؛ در این مواقع ، این سوال برای بیماران به وجود می آید که سوهان بینی چیست ؟ منظور از سوهان بینی ، ابزاری از جنس فلز می باشد که دارای دندانه های بسیار ریز است ؛ اما چگونه سوهان کشی بینی انجام می گیرد ؟

سوهان کشی بینی ؛ با توجه به میزان شدت مشکل بیماران تحت دو روش بی حسی موضعی و بیهوشی کامل انجام می گیرد ؛ در روش بی حسی موضعی جراحی بینی ترمیمی ، تنها اطراف بینی بی حس می شود ؛ اما در بیهوشی کامل ، بیمار به خواب رفته و چیزی حس نمی کند ؛ لازم به ذکر است ، جراح بینی در مواقعی که میزان ایرادات بینی کم بوده و در مدت زمان کوتاه ، بر طرف گردد ؛ از بی حسی موضعی استفاده می کند. سوهان ، بر روی استخوان بینی ، کشیده و بالا و پایین می شود و بدین ترتیب ، برآمدگی های استخوان صاف می گردد.

 

جراحی بینی ترمیمی  جراحی بینی ترمیمی

 

بهترین جراح ریویژن بینی در تهران سال 1402 کیست ؟

انتخاب بهترین جراح بینی ترمیمی، جهت انجام جراحی مجدد بینی بسیار مهم است زیرا جراحی ترمیمی بینی جراحی پیچیده‌ای است که نیاز به تخصص و جربه بالا پزشک جراح دارد،  دکتر امید ابراهیمی باسابقه ترین و بهترین جراح بینی می باشد که جزو بهترین دکتر برای جراحی بینی ترمیمی نیز شناخته شده است.

افرادی که قصد انجام عمل بینی مجدد یا ثانویه را دارند می توانند برای معاینه و اطمینان از انجام این عمل به مطب دکتر امید ابراهیمی مراجعه کنند. دکتر ابراهیمی پس از انجام معاینات لازم و بررسی مشکلات به وجود آمده انجام یا عدم انجام این رینوپلاستی را تایید می کند. جهت مراجعه با شماره هایی که در سایت وجود دارند تماس بگیرید.

انتظارات بیماران و واقعیات جراحی بینی ترمیمی

برای اینکه عمل ثانویه بینی رضایت شما را به خود جلب کند لازم است تا از نتیجه آن انتظارات واقع بینانه ای داشته باشید. به طور مثال چنانچه در اثر جراحی اولیه بینی ، بینی تان به شدت کوچک یا سربالا شده باشد حتی اگر جراح بینی تبحر و تخصص زیادی نیز در زمینه جراحی بینی ثانویه داشته باشد هم قادر به برطرف کردن تمام مشکلات آن و فرم دادن آن به شکل مطلوب شما نخواهد بود و این مسئله هیچ ارتباطی به میزان تجربه او ندارد.

 

جراحی بینی ترمیمی

 

بنابراین بهتر است قبل از عمل بینی ترمیمی در رابطه با آن اطلاعات و آگاهی های لازم را کسب کرده و با دیدی کاملاً روشن برای انجام آن اقدام نمایید.

قیمت جراحی بینی ترمیمی سال 1401 در تهران

قیمت عمل ثانویه دماغ در سال 1400 و 1401 در تهران یا سایر شهر های ایران بستگی به ایرادات و عارضه‌های موجود در دماغ دارد و اینکه آیا برای ترمیم نیاز هست که از غضروف استفاده شود یا خیر. اگر نیاز به جراحی ترمیمی بینی دارید با مشاوره با دکتر امید ابراهیمی که یکی از بهترین جراحان ترمیمی بینی در تهران هستند به نتیجه رضایت بخشی خواهید رسید.

آیا عمل ترمیم بینی درد دارد ؟

در رابطه با درد ناشی از عمل جراحی بینی ترمیمی  ، باید ذکر کنیم که بیماران همانند عمل اولیه در حین پروسه ، درد را احساس نخواهند کرد و میزان درد در دوران نقاهت آن ، به قدری خفیف است که با مصرف مسکن تسکین می یابد ؛ بنابراین در این باره نگران نباشید.

 

جراحی بینی ترمیمی

 

بهترین زمان اقدام برای عمل ریویژن

بنا به دلایل زیر بهترین زمان برای جراحی بینی ترمیمی یکسال بعد از جراحی اولیه دماغ می باشد:

  • برطرف شدن کامل تورم بینی :

همانطور که می دانید بعد از عمل زیبایی بینی به دلیل اقداماتی که جراح در جهت برطرف نمودن نواقص بینی در پوست و ساختمان این عضو ایجاد می نماید در آن مقداری تورم بروز می کند که میزان این تورم در افراد مختلف با هم تفاوت دارد. ممکن است برخی از ایراداتی همچون بزرگ بودن نوک دماغ یا غیر قرینه بودن سوراخ های آن که بیمار مشاهده می کند به دلیل وجود تورم بوده و بعد از فروکش کردن ورم برطرف شود، به همین دلیل بهتر است افراد بعد از رفع کامل تورم که حدود یکسال بعد از عمل زیبایی دماغ اولیه حاصل می شود برای عمل جراحی بینی ترمیمی اقدام کنند.

  • بهبود زخم ها و بازیابی مجدد قوای ساختمان بینی :

بعد از عمل اولیه بینی  زخم هایی در بینی ایجاد شده و ساختمان بینی تضعیف می شود به طوریکه بینی تحمل یک جراحی دیگر را نخواهد داشت. همچنین باید گفت در برخی از موارد ضعف ساختمان بینی به حدی است که ممکن است هیچگاه تاب رینوپلاستی یا جراحی بینی ترمیمی را نداشته باشد.

 

جراحی بینی ترمیمی

 

نکات مهم قبل و بعد ازعمل ترمیمی بینی

رعایت نکاتی که در ذیل قصد بیان آن ها را داریم در نتیجه جراحی بینی ترمیمی بسیار موثر است.

  • باید یک سال از رینوپلاستی اولیه تان گذشته باشد.
  • اگر پس از گذشت یک سال همچنان مشکلاتی همراه داشت برای انجام عمل بینی ترمیمی تصمیم گیری کنید.
  • در انتخاب جراح بینی خود خوب دقت کنید.
  • جراح بینی انتخاب کنید که در این زمینه تجربه و مهارت کافی داشته باشد.
  • با پزشک خود برای انجام عمل بینی ترمیمی مشورت کنید.
  • بهترین دکتر جراحی بینی ترمیمی در تهران توصیه می کنند هنگام استراحت، سر را بالا تر از بدن قرار دهید.
  • پس از عمل زیبایی بینی تا زمان بهبودی کامل در محل های شلوغ قرار نگیرید.
  • طبق گفته های بهترین جراح بینی تهران سعی کنید در روز های اول خوب استراحت کنید.
  • نحوه صحیح چسب زدن بینی را از پزشک خود بیاموزید.
  • از غذاهای پر ادویه دوری کنید.
  • در صورت احساس درد از مسکن هایی که جراح بینی برای تان تجویز کرده است استفاده کنید.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر امید ابراهیمی

جراح و متخصص گوش و حلق و بینی

نظرات

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات