جراحی زیبایی بینی

میل به زیبایی و اهمیت دادن به ظاهر باعث شده افراد بسیار زیادی نسبت به انجام عمل های زیبایی صورت اقدام کنند. یکی از عمل های زیبایی که امروزه طرفداران بسیار زیادی کسب کرده است و در میان مردم شایع است ، جراحی زیبایی بینی می باشد. این عمل زیبایی همانطور که از نامش پیداست عملی است که به منظور برطرف کردن عیوب ظاهری و عملکردی بینی انجام می شود و زیبایی خارق العاده ای را برای بیمار به همراه دارد. افرادی که فکر می کنند بینی آن ها دارای نواقص ظاهری و عملکردی است که با انجام جراحی بینی می توان آن را برطرف کرد با انجام این پروسیجر اعتماد به نفسشان دو برابر شده و بهتر از قبل می توانند با دیگران برخورد داشته باشند. اگر تمایل دارید در رابطه با این نوع عمل زیبایی اطلاعات کامل تر و مفید تری را کسب کنید یا سوالات بسیار زیادی در رابطه با آن دارید توصیه می کنیم این مقاله از سایت دکتر امید ابراهیمی بهترین جراح بینی تهران را از دست ندهید. چرا که در این مقاله در رابطه با مراحل عمل زیبایی بینی در اتاق عمل ، هزینه جراحی زیبایی بینی در تهران ، عوارض عمل بینی و غیره صبحت خواهیم کرد و به تمامی سوالات شما پاسخ خواهیم داد.

 

جراحی زیبایی بینی

عمل زیبایی بینی

عمل زیبایی دماغ یا رینوپلاستی ، عملی است که به منظور برطرف کردن معایب ظاهری بینی و به وجود آمدن ، یک بینی زیبا و متناسب با بقیه اجزای صورت انجام می شود. این عمل ممکن است شامل کوچک تر کردن اندازه بینی ، جمع کردن پره ها و نوک بینی و در مواقعی اضافه کردن غضروف ، به قسمت های فرو رفته و نامتناسب ، به منظور تقویت استحکام و بهبود شکل ظاهری باشد. امروزه جراحی بینی ، شایع ترین عمل جراحی زیبایی بینی در ایران است و در صورتی که ، اصول جراحی نوین رعایت شده و بیمار نیز کاندید مناسبی برای عمل باشد ، نتایج درخشانی از آن حاصل می شود.

گاهی با بر‌طرف‌ کردن هوشمندانه معایب کوچک در بینی می‌ شود ، چهره زیبا و جدیدی را تجربه کرد. این امر با هوشمندی پزشک جراح و تجربه وی در عمل زیبایی بینی حاصل می‌ شود ، که به بهترین نحو با رفع عیوب بتواند چهره‌ ای متناسب به شخص هدیه کند. با شناسایی عوامل بر‌هم‌ زننده تناسبات و رفع آن ها به‌ خوبی و با کمترین تغییرات می‌ توان به زیبایی چهره افزود.

انواع بینی

یکی از عوامل تاثیر گذار در جراحی زیبایی بینی ، نوع بینی می باشد که بر اساس میزان ضخامت پوست ، به دو نوع بینی گوشتی و بینی استخوانی ، تقسیم بندی شده اند.

  • استخوانی

افرادی که دارای بینی های استخوانی هستند ، می توانند نسبت به انجام انواع فرم  طبیعی ، فانتزی و نیمه فانتزی اقدام نمایند. بینی های استخوانی به دلیل داشتن ویژگی هایی چون ، پوست نازک و استخوان محکم از ایده آل ترین بینی ، برای انجام عمل بینی می باشند. به همین دلیل در بیشتر مواقع ، جراحی بینی استخوانی نتایج مطلوبی کسب خواهد کرد.

البته دقت پزشک و کیفیت کار او نیز  می‌ تواند ، این بینی‌ ها را بسیار جذاب کند و استحکام خوب آن می‌ تواند ، پذیرای بسیاری از فرم‌ های دوست‌ داشتنی عمل زیبایی بینی باشد. البته به این نکته توجه شود که باید شرایط بینی هر فرد ، مجزا بررسی شود تا بهترین نوع عمل دماغ برای فرد انجام شود.

  •  گوشتی

بینی های گوشتی نسبت به بینی های استخوانی ، دارای پوست ضخیم تری هستند و غضروف این بینی ها ، ضعیف می باشد. توصیه می شود افرادی که دارای بینی های گوشتی هستند ، اقدام به جراحی زیبایی بینی طبیعی نمایند ؛ چرا که در صورت عمل کردن بینی به فرم فانتزی به دلیل ضخامت پوست ، ظرافت دست جراح مشخص نیست و ممکن است ، نتیجه دلخواه و مورد نظر کسب نشود. مهم‌ ترین چیزی که در جراحی بینی گوشتی باید به آن توجه شود ، استحکام‌ بخشیدن به بافت درونی است که بتواند ، بستری مناسب برای ایجاد تغییرات ایجاد کند. در ضمن ایجاد بستری مناسب می‌ تواند ، با بالا بردن مقاومت بینی ، ماندگاری آن را افزایش دهد تا شاهد بازگشت و بد فرم‌ شدن این نوع بینی‌ ها نباشیم.

ظاهر بزرگ این نوع بینی‌ ها نمی‌ تواند ، نشان از مقاومت بالای آن‌ ها باشد و برعکس بینی‌ های حساسی هستند ، که اگر عمل زیبایی بینی  توسط یک فرد نا کار آمد انجام شود ، می‌ تواند بینی بد فرمی را به‌ وجود بیاورد و یا در مدت زمان کمی ، به حالت قبل بازگردد. از همین رو توصیه می شود اگر متقاضی عمل جراحی زیبایی بینی هستید بهترین جراح بینی را در تهران یا شهر محل سکونت خود پیدا کنید تا نتایج مطلوب و ایده آلی را به دست آورید. برخی بر این باورند که مشخصه بینی های استخوانی ، قوز و برآمدگی در ناحیه پل بینی می باشد، این در حالیست که ممکن است بینی قوز دار باشد و به دلیل پهن و کلفت بودن پره های آن ، جزو بینی های گوشتی محسوب شوند.

 

جراحی زیبایی بینی

 

کاندیدای مناسب برای انجام جراحی زیبایی بینی

باید افراد دارای ثبات شخصیت و رشدی باشند ، تا بتوانند تصمیمات عاقلانه‌ ای اتخاذ کنند. انجام عمل زیبایی بینی صرف چشم و هم‌ چشمی و تصمیمات شتاب‌ زده ، می‌ تواند عواقب جبران‌ ناپذیری را به‌ دنبال داشته باشد. سعی کنید هدف خود را به‌ درستی از انجام جراحی کردن بینی مشخص کنید و برای انتخاب فرم بینی ، احساسی فکر نکنید و شرایط شخصی و سلامت خود را هم مد نظر قرار دهید ، تا در باقی عمر بتوانید با چهره جدید به‌ راحتی زندگی کنید ، و احساس رضایت داشته باشید.

با تصمیمات زودگذر ، بعد از مدتی پشیمانی به سراغ افراد خواهد آمد و جهت تغییر فرم مجدد بینی ، مراجعه می‌کنند. بهترین و مهم‌ ترین نکته تصمیم‌ گیری دقت و نیز بررسی‌ کردن شرایط فردی شما می باشد. هدف از جراحی کردن دماغ ، برطرف کردن معایب بینی البته تا حد امکان و نزدیک کردن ظاهر بینی ، به ظاهر ایده آل و استاندارد است. افرادی که خواستار بر طرف شدن معایب بینی خود هستند و از نظر روحی متعادل و شخصیت با ثباتی دارند ، کاندید مناسبی برای عمل جراحی زیبایی بینی می باشند. سن مناسب برای عمل بینی از پایان دوره بلوغ تا ۷۰ سالگی می باشد.

انواع روش های عمل زیبایی بینی

راینوپلاستی ، بسته به محل ایجاد برش به دو نوع  باز و بسته تقسیم شده اند :

  • تکنیک باز : در این روش برش ها به روی تیغه بین دو سوراخ بینی ( کلوملا ) ایجاد می شوند ، و پس از جدا شدن پوست از بینی ، تغییرات اعمال خواهد شد. در جراحی دماغ باز به دلیل وسعت دید جراح بینی ، امکان بروز غیر قرینگی در بینی بسیار اندک است.
  • تکنیک بسته : درجراحی بینی بسته برش ها از داخل سوراخ های بینی ایجاد می شوند و به پوست ، آسیب چندانی وارد نخواهد شد. این در حالیست که به دلیل محدودیت دید ایجاد شده ، معمولا اولویت دوم جراحان بینی می باشد.

برنامه ریزی برای جراحی زیبایی بینی

در ویزیت اولیه ، شما باید انتظارات خود را از نتیجه عمل زیبایی بینی و مشکلات عملکردی بینی تان را با  دکتر جراحی دماغ در میان بگذارید. معاینه بینی توسط بهترین جراح بینی تهران یا دیگر شهر های ایران انجام شده و توضیحات کامل ، در مورد نتایج و روش عمل کردن بینی به شما ارائه می شود. سپس آزمایشات قبل از جراحی کردن دماغ ، به همراه عکس های فتوگرافی درخواست می شود، در جلسه مشاوره دوم نتایج آزمایش و فتوگرافی بررسی شده و درصورت نبودن منعی برای انجام عمل دماغ ، وقت جراحی زیبایی بینی تعیین می گردد.

مهم‌ ترین برنامه‌ ریزی شما می‌تواند مشورت‌های قبل از جراحی کردن بینی باشد ، که شما و پزشک جراح را به جمع‌ بندی نهایی برساند. رعایت نکات قبل از عمل بسیار ضروری است و باید هر گونه مشکل‌ ، داروی مصرفی ، عمل‌های قبلی و غیره به اطلاع پزشک برسد ، تا در زمان جراحی بینی شرایط کاملاً تحت کنترل باشد و سلامتی بیمار ، به‌ خطر نیافتد. پس هیچ عجله ای نداشته باشید و مراحل و آزمایشات ، را به‌ دقت انجام دهید. 

استفاده از بیمه در عمل بینی

یکی از مهم ترین سوالاتی که افراد مراجعه کننده از دکتر امید ابراهیمی بهترین جراح بینی تهران می پرسند این است که آیا می توان برای انجام عمل زیبایی بینی از بیمه خود استفاده کنیم ؟ در پاسخ به این سوال باید بگویم شرکتهای بیمه هزینه عمل جراحی زیبایی بینی را تحت پوشش قرار نمی دهند. در صورتی که اصلاح مشکل عملکردی مانند جراحی انحراف بینی ، سینوزیت یا پولیپ بینی ، همزمان با عمل رینوپلاستی انجام شود ، هزینه آن ها توسط شرکت های بیمه پرداخت خواهد شد.

 

جراحی زیبایی بینی

 

آماده شدن برای جراحی زیبایی بینی

  • دوهفته پیش از عمل زیبایی بینی ، داروهای حاوی آسپرین ، ایبوپروفن (مانند ادویل، موترین) یا ویتامین ای مصرف نکنید. با دکتر داروساز برای مصرف داروهای بدون نسخه مشورت کنید. بسیاری از داروهای مسکن ، سرماخوردگی و سینوس ، حاوی آسپرین و ایبوپروفن هستند.
  • طبق گفته های بهترین جراح بینی تهران مهم است که از محصولات حاوی نیکوتین مانند سیگار ، تنباکو ، پیپ و آدامس پرهیز کنید. نیکوتین در چرخه سلامت و روند بهبودی ، تداخل ایجاد می کند و ممکن است بر نتیجه عمل دماغ  تاثیر بگذارد.
  • یک هفته قبل از عمل جراحی زیبایی بینی ، نوشیدنی الکلی مصرف نکنید.
  • ویتامین ث را سه بار در روز مصرف کنید. می توانید مرطوب کننده خریداری کنید ؛ زیرا دهان پس از عمل کردن بینی خشک می شود. این کار به شما کمک می کند تا راحت بخوابید.
  • اسپری سالین دماغی را برای مصرف در دوره نقاهت عمل بینی تهیه کنید.
  • دو روز قبل از عمل زیبایی بینی ، داروی آرنیکا را با تجویز پزشک ، برای کاهش کبودی خریداری کنید.
  • روز جراحی کردن بینی ، دوش بگیرید. آرایش ، اسپری یا ژل مو استفاده نکنید. زیورآلات و اشیای قیمتی همراه خود نداشته باشید.
  • بهترین دکتر جراحی زیبایی بینی در تهران توصیه می کنند ، از آفتاب سوختگی و تماس مستقیم نور خورشید خودداری فرمایید. از ضد آفتاب حاوی SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید.
  • هماهنگ کنید یکی از بستگان یا دوستان ، شما را از بیمارستان به خانه آورده و در منزل همراهی کند.
  • حداقل چهار تا شش هفته قبل از عمل زیبایی دماغ ، غذاهای فرآوری شده و کربوهیدرات های تصفیه شده ، مصرف نکنید.
  • یک میز در کنار مکان هایی که انتظار دارید بیشترین زمان را برای بهبودی صرف کنید ، مانند تختخواب یا صندلی استراحت ، برای داروها ، آب ، میان وعده و سایر وسایل قراردهید.
  • در صورت ابتلا به عفونت های تنفسی ، تب ، سرفه ، گلودرد ، درد شکم ، سرما خوردگی ، تبخال ، نارسایی خون مانند بیماری هموفیلی ، عمل جراحی بینی  را به تاخیر بیاندازید.

نوع بیهوشی در جراحی زیبایی بینی

عمل راینوپلاستی هم با بیهوشی عمومی و هم با بیهوشی موضعی ، همراه با تزریق داروهای آرام بخش انجام پذیر است ، که در هر دو حالت از ضریب ایمنی بسیار بالایی برخوردار است.  البته شرایط فردی هم بسیار تعیین‌ کننده است و بعضی از افراد ، به دلیل هراس ترجیح می‌ دهند که در بیهوشی کامل عمل زیبایی بینی روی آن‌ ها انجام شود. بعضی از افراد هم به دلیل شرایط بدنی که دارند ، حتماً باید از بی‌ حسی استفاده کنند و از بیهوشی عمومی پرهیز کنند. بررسی شرایط شما توسط پزشک تعیین‌ کننده ، خواهد بود و شما را برای انجام عمل جراحی زیبایی بینی ، به بهترین نحو مهیا می‌ کند.

 

مکان جراحی در عمل بینی

رینوپلاستی هم در بیمارستان و هم در مراکز جراحی محدود انجام پذیر است. بدلیل سهولت و صرفه جویی در هزینه ها ، انجام عمل دماغ در مراکز جراحی  محدود ارجح می باشد.

مراحل بهبود پس از جراحی زیبایی بینی

  • در ۹۰ درصد موارد تامپون های بینی ، بعد از ۴ ساعت از عمل زیبایی بینی ( قبل از ترخیص از مرکز جراحی ) خارج خواهد شد و  در ۱۰ درصد موارد تامپون بعد از ۴۸ ساعت خارج می شود.
  • درجاتی از تورم و قرمزی چشم ها در ۷۲ ساعت اول ، ممکن است به وجود بیاید که به سرعت بر طرف خواهد شد. داشتن ترشحات خونابه ای و درجاتی از گرفتگی بینی ، در هفته اول بعد از عمل جراحی بینی کاملا طبیعی است.
  • افرادی که نزد دکتر ابراهیمی و در تهران منطقه ستار خان جراحی زیبایی بینی را انجام داده اند باید بدانند که قالب بینی و بخیه ها معمولا بعد از ۷-۶ روز برداشته می شود و بعد از آن ، شخص می تواند به فعالیت کاری روزانه خود باز گردد. مهم‌ ترین اصل برای بهبود بهتر بینی بعد از عمل زیبایی دماغ ، مراقبت‌ های شخصی است که باید توسط بیمار انجام شود.
  • رعایت اصولی که پزشک عمل بینی توصیه کرده است ، به‌ همراه رعایت نکاتی چون پرهیز از فعالیت‌ های شدید‌، عدم انجام امور پر خطر جسمی ، پرهیز از حضور در محل‌ های پر تجمع و غیره می‌ تواند ، روز های امنی را برای بهبود و سلامتی بیشتر شما فراهم کند.
  • مصرف به‌ موقع دارو‌ها و تماس با پزشک و شرح شرایط خاص ، می‌تواند مشکلات احتمالی را در اولین مراحل به‌ درستی بر‌طرف نماید.
  • در زمان بهبودی دقت داشته باشید ، که ظاهر بینی نشان از بهبود کامل نیست و شما باید تا مدت‌ها مراقب بوده ، و تا به‌ ثبات‌ رسیدن این شرایط صبر داشته باشید.

تطابق با چهره جدید در عمل بینی

در روزهای اول جراحی کردن بینی تورم صورت و بینی و درجاتی از کبودی ، زیر چشم وجود خواهد داشت. تورم بینی به تدریج کاهش یافته و زیبایی آن ، نمایان تر خواهد شد. به یاد داشته باشید که تورم بینی پدیده ای کاملا طبیعی است و حتما به مرور زمان بهبود می یابد و بعد از بر طرف شدن آن می توانید  از چهره جدید خود بیشتر لذت ببرید. البته ذکر این نکته ضروری است که برطرف شدن کامل تورم و مشاهده نتیجه نهایی عمل جراحی زیبایی بینی ممکن است تا یک سال طول بکشد.

در ایام بهبودی رینوپلاستی کامل هیچ‌ گونه استرسی نداشته باشید و به مرور ، با چهره جدید صمیمی شوید. اوایل ممکن است کمی غریب باشد ؛ اما چهره شما با مراجعه به بهترین جراح بینی زیبا‌تر شده است. در روزهای اول نگران آنچه که در آینه می‌ بینید نباشید و به بینی خود ، فرصت دهید که به بهبودی کامل برسد. افراد مختلف این دوران را با توجه به شرایط شخصی ، در زمان‌ های متفاوتی طی می‌ کنند. پس صبور باشید و تا زمان بهبود کامل و نمایان‌ شدن چهره جدید ، به توصیه‌ های پزشک گوش دهید.

 

جراحی زیبایی بینی

 

جراحی بینی طبیعی

ممکن است شما عباراتی مانند : بینی فانتزی ، عروسکی ، فرانسوی و غیره را شنیده باشید. به هر حال طبق اصول جراحی زیبایی بینی نوین ، بینی عمل شده باید ظاهری طبیعی و متناسب با سایر اجزای صورت شخص ، داشته باشد و هم زمان عملکرد تنفسی و بویایی نرمال خود را حفظ نماید. بینی هایی که ظاهری غیر طبیعی و مصنوعی دارند ، علاوه بر اینکه زیبایی کمتری دارا می باشند ، متاسفانه در اکثر مواقع از نظر عملکردی نیز ، دچار اشکالات متعددی خواهند بود.

جراحی بینی طبیعی این مزیت را دارد ، که در آن سعی می‌شود کمترین لطمه به بافت بینی ، وارد شود و از‌این‌ رو دوره درمان بهتر و راحت‌ تری ، را در آن شاهد خواهیم بود. بسیاری از افراد و مخصوصاً آقایان تمایلی ندارند ، که عمل زیبایی بینی آن‌ها مشخص و یا فانتزی باشد این فرم عمل بینی کمک می‌ کند ، که چهره طبیعی فرد حفظ گردد و با رفع معایب به‌ وجود‌آمده به زیبایی فرد افزوده شود.

 

جراحی زیبایی بینی

 

منظور از روش صحیح برای جراحی زیبایی بینی چه روشی است؟

روش صحیح به روشی گفته می شود ، كه فقط آن قسمت از غضروف یا استخوان ، كه موجب مشكل تنفسی یا ناهماهنگی ظاهری شده ، برداشته شود و بقیه قسمت ها حفظ شوند ، تا نتیجه مطلوب هم از نظر زیبایی و هم از نظرعملکرد تنفسی حاصل شود. یکی از شاخصه های اصلی دکتر امید ابراهیمی بهترین دکتر عمل زیبایی بینی ، توجه ویژه به عملکرد تنفسی بینی بعد از جراحی می باشد.

قبل از انجام جراحی بینی آیا می توان از نتیجه آن با خبر شد ؟

خیلی از کاندیداهای جراحی دماغ، دوست دارند قبل از هر اقدامی بدانند ، که بینی شان تغییر شکلش به چه صورت خواهد بود. در گذشته امکان چنین کاری مقدور نبود ؛ برای همین جراح به چند توضیح کوتاه بسنده می کرد و فرد مجبور بود ، تا انجام عمل جراحی زیبایی بینی صبر کند. اما با پیشرفت علم و تکنولوژی این کار ، توسط طراحی های کامپیوتری صورت می گیرد و فرد تا حد زیادی ، می تواند از نتیجه آن با خبر شود. با این حال این تغییرات را با اختلاف اندکی ( تقریبا 10درصد ) ، با طراحی كامپیوتری می توان به بیمار نشان داد.

آیا بعداز عمل زیبایی بینی؛ درد، تورم و کبودی وجود دارد ؟

در پاسخ به این سوال دکتر ابراهیمی بهترین دکتر جراحی زیبایی بینی در تهران می گویند ، احتمال کبودی و ورم در عمل بینی وجود دارد ؛ اما اگر جراح به درستی کار خود را انجام داده باشد و فرد هم بیماری زمینه ای خاصی نداشته باشد  یا داروی خاصی ( منظور داروهایی كه موجب كبود شدن سریع و شدید پوست شوند ) را مصرف نکند ، بعد از گذشت چند روز این تورم و کبودی بهبود پیدا خواهند کرد. البته زمان دقیقی را نمی توان برای کاهش کبودی اعلام کرد ؛ اما ظرف کمتر از یک هفته از بین خواهد رفت.

کمپرس سرد می تواند ، برای به حداقل رساندن تورم و کاهش درد مفید باشد ؛ اما در مورد درد بعد از جراحی زیبایی دماغ باید بگویم که خیلی از افراد بعد از انجام عمل کردن دماغ ، دردی را احساس نکرده که باعث اذیتشان شود. اما اگر فردی بعد از رینوپلاستی ، درد داشته باشد جای نگرانی نیست و می توان زیر نظر پزشک ، داروهای مسکن برای چند روز اول برای کاهش درد استفاده کند. اما نکته اصلی این است ، که نزدیک به دو هفته بعد از عمل دماغ افراد باید از انجام فعالیت ها و ورزش های سنگین ، پرهیز کنند.

فیلم جراحی بینی در تهران

در ادامه نمونه فیلم عمل جراحی زیبایی بینی انجام شده ، توسط دکتر امید ابراهیمی بهترین جراح بینی در تهران ، نمایش داده می‌شود.

 

آیا راینوپلاستی با عوارض همراه است؟

هر عمل جراحی ممکن است ، با عوارض های احتمالی همراه باشند ؛ اما نکته قابل توجه این است که اگر جراحی زیبایی بینی ، به درستی و توسط فرد مجرب و متبحری صورت گیرد ، احتمال بروز این عوارض به حداقل ممکن خواهد رسید. با این حال از شایع ترین عوارض عمل زیبایی بینی تورم و كبودی است ، كه با تکنیک های امروزی به حداقل رسیده است. احتمال خونریزی یا عفونت ( كه در هر نوع عمل جراحی ممكن است ایجاد شود ) در عمل بینی ، بسیار کم بوده و در كمتر از یك درصد بیماران ، دیده می شود.

همچنین بعد از جراحی زیبایی دماغ ، مختصر گرفتگی بینی ممكن است وجود داشته باشد ، که به علت تورم مخاط داخل بینی بوده  و ظرف چند روز تا چند هفته ، برطرف می شود. چسبندگی مخاط داخلی بینی نیز یکی دیگر از عوارض نادر رینوپلاستی بوده و در كمتر از نیم درصد موارد ، دیده می شود. به‌ طور کلی می توانیم بگویم با رعایت نکات قبل و بعد از عمل دماغ  ، می‌ توان این عوارض را به حد‌اقل رساند و دوران درمان بی‌ دردسری را تجربه کرد. از علایم و عوارض گذرا در دوران بهبود نترسید و بدانید که ، خیلی از اتفاقات روال طبیعی جراحی بینی است.

آیا عمل جراحی زیبایی بینی گوشتی مشکل است ؟

عمل کردن دماغ  که گوشتی است سخت نیست ، اما نکته قابل توجه که افراد باید به آن آگاه باشند ، این است که تورم ناشی از جراحی زیبایی دماغ برای شکل دهی نهایی طولانی خواهد بود ، کار عمل کردن بینی آن ها کمی دقیق تر و حساس تر است ، و به جراح مجرب و کار آمد تری نیاز دارد. برای همین برای جراحی دماغ های گوشتی ، هم جراح بینی و هم بیمار باید کمی صبور باشند ، تا به نتیجه دلخواه دست پیدا کنند. این زمان گاهی تا سه سال هم گزارش شده است. البته این تورم در بینی های گوشتی ، با آمپول های ضد التهاب بر طرف می شود. اما دوره لازم برای کاهش تورم سپری شود،  تا فرد با نتیجه نهایی مواجه شود.

 

آیا عمل زیبایی بینی محدودیت سنی دارد؟

بهتر است افراد بعد از پایان سن بلوغ یعنی 18 سالگی به بعد، به فکر جراحی زیبایی بینی باشند. چرا که تا قبل از این ممکن است ، بینی در حال تغییرات و استخوان در حال رشد باشد. بعد از 18 نتیجه عمل جراحی بینی بهتر خواهد بود. اما در مورد افرادی که سن بالاتری دارند ، در صورت عدم وجود مشکلاتی از جمله بیماری های قلبی ، تنفسی و کلیوی می توانند در هر سنی که هستند ، بینی خود را عمل کنند ؛ اما هر چه در دوران جوانی این کار انجام شود ، متقابلا نتیجه عمل بینی بهتر خواهد بود.

افرادی که پولیپ یا انحراف بینی دارند ، هم می توانند کاندید مناسبی برای رینوپلاستی باشند ؟

در پاسخ به این سوال باید بگویم هر عامل انسدادی ، مثل پولیپ بینی یا بزرگی و تورم شاخک های بینی و حتی انحراف مختصر تیغه بینی ، بهتر است در حین جراحی زیبایی یا قبل از آن اصلاح شوند. چرا که معمولا بعد از عمل زیبایی بینی ، سوراخ ها یا حفرات بینی کوچک تر از قبل می شوند و اگر اصلاح نشوند ، می توانند بعد از جراحی زیبایی دماغ باعث انسداد نسبی بینی شوند. پس برای اجتناب از انسداد بعدی ، به هنگام عمل زیبایی دماغ باید هر گونه انسداد بینی که از قبل وجود داشته باشد ، اصلاح شود.

مراقبت های پس از جراحی زیبایی بینی

  1. مایعات زیاد بنوشید و فیبر را ، در رژیم غذایی خود بگنجانید. از نی برای نوشیدن استفاده نکنید ، زیرا باعث درد در بینی می شود. همچنین غذاهای فرآوری شده نخورید.
  2. بهتر است بعد از عمل زیبایی دماغ خوب بخوابید و به حد کافی استراحت کنید. هنگام خواب ، سر خود را با استفاده از بالش گردنی بالا نگهدارید و سعی کنید به حالت نیمه نشسته باشید.
  3. در دوران نقاهت عمل جراحی زیبایی بینی سیگار را ترک کنید. نیکوتین باعث کند شدن روند بهبودی ، می شود و خطر ابتلا به عوارض را افزایش می دهد.
  4. طبق گفته بهترین جراح بینی تهران از هر نوع داروی ضد التهاب خودداری کنید. برای کاهش تورم از کمپرس سرد استفاده کنید.
  5. توصیه می شود بعد از عمل بینی از غذاهای پرادویه و حاوی نمک پرهیز کنید.
  6. از انجام تمرینات سنگین و فعالیت های خسته کننده بعد از عمل جراحی بینی خودداری کنید.
  7. از دمیدن در بینی و فین کردن خودداری کنید.
  8. دکتر ابراهیمی بهترین دکتر بینی تهران توصیه می کنند ، بعد از برداشتن باند ، ممکن است در پوست بینی ، چشم و لب بالایی ، تغییر رنگ ایجاد شود. جای نگرانی نیست ؛ زیرا این حالت معمولاً دو تا سه هفته پس از عمل زیبایی بینی ، ناپدید می شود.
  9. تورم و کبودی زیر چشم ، از عوارض شایع جراحی زیبایی بینی است ؛ ولی نگران نباشید. گذشت زمان بهترین راه حل است.
  10. یک ماه بعد از رینوپلاستی ورزش نکنید. ورزش ، شنا و تردمیل بعد از یک ماه مجاز است ؛ اما غواصی نکنید. به مدت 6 ماه از ورزش های توپی و تماسی خودداری کنید.
  11. تا یک هفته از خندیدن یا حرکات شدید صورت ، خودداری کنید.
  12. ممکن است تا حدی کاهش احساس در نوک بینی و دندان های جلویی داشته باشید ، که بعد از دو ماه برطرف می شود.
  13. بعد از عمل کردن بینی موهایتان را به سبک شستشوی سالن زیبایی بشویید. مراقب باشید آتل خیس نشود. آتل مرطوب ، باعث بثورات پوستی و عفونت می شود.
  14. لباس راحتی بپوشید. لباس و تی شرت و پیراهن های دیگر ، که باید روی سر کشیده شود تا دو هفته بعد از جراحی زیبایی بینی نپوشید.
  15. تا 6 ماه از قرار گرفتن در معرض نور شدید خورشید خودداری کنید. نور خورشید باعث التهاب در بینی می شود.
  16. حداقل تا 6 ماه در مورد نتیجه عمل زیبایی بینی خود قضاوت نکنید ، چرا که حداقل 12 تا 18 ماه طول می کشد ، تا بینی شکل واقعی خود را بگیرد. گاهی اوقات روند بهبودی ، تا 3 سال پس از عمل بینی ادامه می یابد.
  17. خونریزی بعد از جراحی بینی به ندرت اتفاق می افتد ، اما می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. نوشیدن الکل خطر خونریزی را افزایش می دهد ؛ زیرا الکل رگ های خونی بینی را گشاد می کند.

 

جراحی زیبایی بینی

 

درصد مرگ در جراحی بینی

یکی از مهم ترین و متداول ترین سوالاتی که افراد از پزشکان خود میپرسند این است که آیا این احتمال وجود دارد که فردی به دلیل انجام جراحی زیبایی بینی فوت کند؟ در پاسخ به این سوال باید بگویم تمام عمل های جراحی دارای درجات مختلفی از خطر هستند و ممکن است در طول انجام آن ، فرد دچار عوارض حاد و جبران ناپذیری مانند مرگ شود. اما عمل زیبایی بینی یک عمل بسیار ساده بوده که در کوتاه ترین زمان ممکن با کمترین عوارض انجام می شود. در صورتی که این فرایند به دست یک جراح خبره ، متبحر و مجرب همچون جناب دکتر امید ابراهیمی بهترین جراح بینی تهران انجام شود هیچ گونه عارضه ای را به دنبال نخواهد داشت.

آیا خونریزی بعد از عمل بینی طبیعی است؟

یکی از نادر ترین مشکلاتی که ممکن است برای افراد بعد از عمل زیبایی بینی به وجود آید ، خونریزی می باشد. در اغلب موارد در صورتی که هیچ آسیب جدی مانند ضربه به بینی وارد نشده باشد ، خونریزی در  دو الی سه روز اول طبیعی و نرمال بوده است. اما در صورتی که این خونریزی در 5 الی 7 روز بعد از جراحی کردن بینی به وجود آید اصلا عادی نبوده و باید جراح بینی خود را از وقوع این اتفاق مطلع سازید. علت این خونریزی ها متفاوت بوده و ممکن است به دلیل عدم تخلیه خونابه ها ، بسته بودن فضای بین غشای مخاطی تیغه میانی بینی و سوراخ بینی و همچنین استفاده از دارو های ضد انعقاد خون مانند آسپرین یا دارو های گیاهی همچون عصاره سیر ، زنجبیل و غیره به وجود آید. در صورت بروز همچین اتفاقی می توانید از تامپون ها استفاده کنید و سر خود را به سمت بالا بگیرید.

 

چه مدت بعد از جراحی زیبایی بینی می توان عمل ترمیم بینی انجام داد ؟

طبق گفته های دکتر امید ابراهیمی بهترین دکتر عمل زیبایی بینی در تهران به طور کلی باید از عمل بینی اولیه ، حدود یک سال گذشته باشد سپس فرد تصمیم بگیرد ، که نیاز به جراحی بینی ترمیمی دارد یا نه ! چرا که ورم بینی باید به طور کامل از بین رفته باشد ، که در اکثر افراد بعد از یک سال این تورم کاهش پیدا می کند. اما در برخی از افراد به خصوص افرادی که بینی های گوشتی داشته اند ، زمان بیشتری برای کاهش ورم بینی نیاز دارند. از همین رو حتی ممکن است ، تا دو سال هم به طول بیانجامد.

قیمت عمل بینی 1401 و 1400 در تهران

به دلیل عوامل مختلفی که در قیمت عمل جراحی زیبایی بینی تاثیرگذار هستند ، مثل گوشتی یا استخوانی بودن بینی ، انحراف بینی ، نیاز به استفاده از غضروف و غیره بهتر است  برای آگاهی از هزینه نهایی عمل رینوپلاستی به صورت حضوری به پزشک مورد نظر خود مراجعه نمایید. شما عزیزان می توانید با مراجعه حضوری به مطب دکتر امید ابراهیمی از هزینه عمل زیبایی بینی آگاهی کسب نمایید.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر امید ابراهیمی

جراح و متخصص گوش و حلق و بینی

نظرات

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات