عمل جراحی گوش

عده ای از افراد تصور می کنند ؛ ظاهر گوش هایشان نسبت به افراد دیگر متفاوت است. عمل جراحی گوش می تواند به این افراد کمک کند تا گوش هایی متناسب داشته باشند. عده ای دیگر به دلیل مشکلات مادرزادی از ناحیه گوش دچار مشکل هستند ؛ این افراد نیز می توانند با استفاده از عمل گوش به گوش هایی با ظاهر عادی دست پیدا کنند.

عمل جراحی گوش

برخی از افراد در اثر صانحه و مشکلات دیگر از ناحیه گوش دچار آسیب دیدگی شده اند ، این افراد همانند افرادی که در بالا درباره شان صحبت کردیم ؛ می توانند از عمل جراحی گوش بهره مند شوند.

اتوپلاستی اصطلاحی است که برای انجام جراحی گوش به کار می برند و هدف از انجام آن تغییر سایز ، شکل ، مکان گوش ها می باشد. در عمل جراحی گوش ، جراح گوش در ناحیه گوش برشی ایجاد می کند که توسط آن برش قسمت های اضافه گوش حذف سپس مراحل پانسمان انجام می شود و در نهایت شکل نهایی گوش ها قابل مشاهده است.

کاندیدای انجام اتوپلاستی

کودکانی داوطلبین خوبی برای اتوپلاستی می باشند که دارای شرایط زیر هستند :

  • سالم بوده و فاقد بیماری تهدید کننده حیات یا عفونت های مزمن درمان نشده گوش می باشند.
  • 5 سال به بالا هستند – در این سن ، غضروف گوش کودک ، به اندازه کافی برای درمان ، پایدار می شود.
  • اهل همکاری بوده و دستورالعمل ها را به خوبی دنبال می کنند.
  • می توانند درباره احساسات خود در زمان بحث درباره جراحی گوش ، گفتگو کنند.

نوجوانان و بزرگسالانی داوطلبین خوبی برای اتوپلاستی محسوب می شوند که دارای شرایط زیر می باشند :

  1. افراد سالمی که دارای موقعیت تهدید کننده حیات یا مشکل پزشکی که روند بهبود را مختل نماید ، نمی باشند.
  2. افراد دارای نگرش مثبت و اهداف ویژه برای انجام جراحی اتوپلاستی
  3. افراد غیر سیگاری

در حالت کلی گفته می شود :

  • افرادی می توانند از این جراحی زیبایی استفاده کنند که از سلامت کامل جسمی برخوردار باشند.
  • این افراد نباید برای انجام عمل گوش به بیماری خاصی مبتلا باشند.
  • متقاضیان انجام جراحی زیبایی گوش باید حداقل 5 سال سن داشته باشند.
  • فرد باید برای عمل گوش با جراح گوش همکاری داشته باشد و بتواند احساسات خود را بیان کند.

بهترین جراح زیبایی گوش در تهران

مهم ترین نکته برای انجام جراحی گوش ، انتخاب صحیح جراح گوش می باشد. بهتر است برای این انتخاب از دوستان و آشنایان خود پرس و جو کنید.

دکتر امید ابراهیمی ، جراح گوش و حلق و بینی ، با سابقه درخشانی که در این زمینه دارد ، می تواند به شما برای انجام عمل جراحی گوش کمک بسیاری کند. تخصص و مهارت دکتر ابراهیمی می تواند اعتماد شما را برای انجام جراحی زیبایی گوش افزایش دهد. تمامی اطلاعات مربوط به دکتر ابراهیمی اعم از تحصیلات و تجربه در سایت ما وجود دارد ، در صورت تمایل می توانید به سایت ما مراجعه کنید.

عمل جراحی گوش

مراحل روند اتوپلاستی چیست ؟

مرحله 1 _ بیمار در طول جراحی گوش ، تحت بیهوشی عمومی قرار می گیرد.

مرحله 2 – درمان برآمده بودن گوش ، از تکنیک هایی برای خلق و افزایش دادن تاخوردگی ها در داخل لاله گوش یا کاهش دادن غضروف گوش استفاده می کند. برش هایی در پشت سطح گوش ایجاد می شود. وقتی ایجاد برش در جلوی گوش ، الزامی باشد ، این برش ها در داخل تا خوردگی ها به منظور پنهان شدن ایجاد می شوند. بخیه های داخلی جذبی برای خلق و ثابت نگه داشتن غضروف با شکل جدید ، مورد استفاده قرار می گیرد.

مرحله 3 – بخیه های بیرونی برای بستن برش ها استفاده می شوند. تکنیک هایی برای عدم ایجاد اختلال در ساختارهای دیگر و اجتناب از ایجاد یک شکل ظاهری غیر طبیعی ، بکار برده می شود.

مرحله 4 – نتایج جراحی ، در مورد گوش های برآمده ، بعد از برداشتن پانسمان ، بلافاصله قابل مشاهده می باشد. با قرار گرفتن گوش ها در موقعیت نزدیک به سر به طور دائمی ، اسکارهای جراحی در پشت گوش یا در شکن های طبیعی گوش ، پنهان می شوند.

 

 

مراقبت های بعد از عمل جراحی گوش

رعایت دستورالعمل هایی که در ادامه برای تان آورده ایم ، موجب بهتر سپری شدن دوران بهبودی جراحی گوش و ایجاد تسریع در روند آن خواهد شد :

  • پزشک برای اینکه بتواند ایرادات موجود در گوش را به کمک جراحی برطرف کند ؛ لازم است تا یک یا چند برش بر روی گوش ها ایجاد کرده و به این ترتیب به ساختار آن دست پیدا نماید.
  • با این کار می تواند تغییرات مورد نظر را بر روی گوش ها اعمال نماید. ایجاد برش در پوست و غضروف های گوش موجب بروز کمی تورم و کبودی در گوش ها خواهد شد که طبیعی است.
  • برای جلوگیری از شدت یافتن ورم گوش ، بهتر است تا حد ممکن از خوردن غذاهایی با نمک و ادویه زیاد اجتناب کنید.
  • خوردن غذاهای سفت و جویدنی را تا چند روز کنار بگذارید ؛ زیرا خوردن این گونه غذاها نیازمند جویدن زیاد است که این عمل به فک بالا و در نهایت گوش ها فشار وارد کرده و ورم موجود در آن ها را تشدید می نماید.
  • پزشک برای پوشاندن گوش ها بلافاصله بعد از اتمام عمل جراحی گوش بر روی آن ها یک پانسمان بزرگ قرار می دهد.
  • زمان برداشتن این پانسمان به صلاحدید پزشک ، بستگی داشته و ممکن است 1 تا 7 روز بعد از اتوپلاستی باشد.
  • بعد از برداشتن پانسمان برای اینکه گوش ها در موقعیت جدید خود ثابت بمانند ، بر روی آن ها هدبند گذاشته می شود که از گوش ها در برابر ضربه و خم شدگی هم محافظت می کند.

دیگر مراقبت های بعد از عمل جراحی گوش عبارت اند از :

  1. استفاده از سربند یا بانداژ به خصوص اگر اتوپلاستی برای عقب کشیدن گوش ها انجام شده باشد ، ضرورت دارد.
  2. در رابطه با تداوم استفاده از سربند باید گفت که در 1 تا 2 هفته بعد از جراحی گوش باید از آن به طور مداوم و بعد از آن و به مدت 1 ماه فقط شب ها استفاده نمود.
  3. برای انجام عمل جراحی گوش فرد باید تحت بیهوشی عمومی قرار گیرد که همین امر ممکن است بعد از جراحی برای او با حالت تهوع و سرگیجه همراه باشد، در این صورت نگران نشوید ؛ زیرا امری کاملاً طبیعی است.
  4. گوش ها را به هیچ عنوان بعد از جراحی دستکاری نکرده و مالش ندهید.
  5. از خوابیدن به پهلو که موجب ایجاد فشار در گوش ها می شود خودداری کرده ، به پشت و به حالت طاق باز بخوابید.
  6. بعد از عمل جراحی گوش از لباس های دکمه دار استفاده کنید با این کار به گوش ها آسیبی وارد نخواهد شد.
  7. از استعمال دخانیات و استنشاق دود بپرهیزید.

عمل جراحی گوش

هزینه جراحی زیبایی گوش

موارد بسیاری در این هزینه نقش دارند. بهتر است برای آگاهی دقیق از هزینه جراحی گوش مورد بررسی جراح گوش و حلق و بینی قرار بگیرید، پس از انجام بررسی های لازم تمامی ابهامات مرتبط با این جراحی زیبایی برای شما برطرف می شود.

خلاصه

جراحی گوش که تحت عنوان اتوپلاستی نیز شناخته می شود ، شکل ، موقعیت یا تناسب گوش ها را بهبود می بخشد. نقص در ساختار گوش که مادرزادی بوده و با رشد کودک ، نمایان می شود را می توان با اتوپلاستی ، درمان نمود. این روند همچنین می تواند بد شکلی های ناشی از آسیب دیدگی را نیز درمان کند.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری