عمل بینی گوشتی

همانطور که در مقالات قبلی نیز ذکر کردیم، نوع پوست در تعیین نتیجه جراحی بینی بسیار مهم است. زیرا این عامل ، گوشتی و استخوانی بودن نوع بینی را مشخص می کند به گونه ای که اگر پوست ضخیم باشد بینی گوشتی و در غیر این صورت بینی استخوانی یا معمولی می باشد. در عمل بینی گوشتی ، تغییر شکل بر روی بافت سخت بینی که استخوان و غضروف آن می باشد، صورت می گیرد. در بینی هایی که شدت گوشتی بودن آن ها بسیار است، هنگام عمل امکان دارد مقداری از بافت چربی آن برداشته شود، اما تغییری بر روی پوست بینی ایجاد نمی شود، زیرا این امر موجب بد شکلی بینی می گردد.

تفاوت عمل بینی گوشتی و استخوانی

  • بینی های استخوانی : به دلیل نازک بودن پوست این نوع بینی ها جزئیاتی که در زیر پوست وجود دارند قابل مشاهده هستند، به گونه ای که اگر در گذشته بینی دچار شکستگی شده باشد این شکستگی به راحتی قابل تشخیص است. همچنین در نیمه پایینی این نوع بینی ها عموما غضروف قوی و محکمی قرار دارد.
  • بینی های گوشتی : به دلیل ضخیم بودن پوست این نوع بینی ها بر خلاف بینی های استخوانی نمی توان جزئیات زیر پوست بینی را مشاهده کرد. ضخامت و سنگینی پوست بینی های گوشتی موجب شده است تا غضروف ها نازک و ضعیف باشند.

عمل بینی گوشتی بهتر است یا استخوانی

هیچ نوع محدودیتی برای انجام جراحی بر روی بینی های گوشتی و استخوانی وجود ندارد و نتایج این دو عمل به هیچ عنوان شبیه به یکدیگر نیستند، اما می توان گفت شکل و عملکرد بینی پس از جراحی زیبا تر و بهتر از دوران قبل از عمل است. توجه داشته باشید که افراد با بینی های گوشتی باید صبور تر از افراد با بینی های استخوانی باشند، زیرا طول درمان و بهبودی بینی های گوشتی کمی طولانی تر از بینی های استخوانی است.

بهترین جراح برای عمل بینی گوشتی

پزشکی که قصد انجام این عمل را دارد باید در این زمینه تبحر و تجربه و حتی هنر بسیاری داشته باشد تا بتواند نتیجه جراحی زیبایی بینی را به همان شکلی که بیمار انتظار دارد تغییر دهد. یکی از متبحر ترین و با تجربه ترین جراحان بینی گوشتی دکتر امید ابراهیمی می باشد. دکتر ابراهیمی جراح گوش و حلق و بینی هستند. اگر قصد انجام این جراحی در محدوده تهران را دارید، پیشنهاد ما به شما عزیزان دکتر ابراهیمی است. می توانید برای یک جلسه مشاوره با شماره هایی که در سایت وجود دارند ، تماس بگیرید.

نحوه عمل بینی گوشتی

پزشک برای اعمال تغییرات بر روی بینی گوشتی با توجه به مهارت خود یکی از روش های  باز یا بسته را انتخاب می کند. در  روش بسته هیچ برشی بر روی کلوملا ایجاد نمی شود و تمامی برش ها در داخل بینی زده می شود. اما در تکنیک باز ، متخصص جراحی یک برش کوچک بر روی کلوملا ایجاد می کند و پس از جدا کردن پوست از اسکلت بینی تغییرات مورد نیاز را ایجاد می کند.

مراقبت های بعد از عمل بینی گوشتی

مراقبت های بعد از عمل  همانند دیگر عمل های بینی است با این تفاوت که به دلیل ضخامت پوست بینی دوران بهبودی آن کمی طولانی تر است.

  1. در این دوران برای کاهش تورم و کبودی به مدت 24 ساعت پس از عمل از کمپرس یخ و به هنگام خواب از دو بالش و از نمک و ادویه به میزان کمتری استفاده کنید.
  2. مصرف مسکن هایی که پزشک برای شما تجویز کرده است می تواند در تسکین درد بینی موثر باشد.
  3. از انجام فعالیت ها و ورزش های سخت و سنگین اجتناب کنید.
  4. در شب های ابتدایی تا زمان شکل گیری بینی تان تنها و طاق باز بخوابید و سعی کنید صورت و بینی تان بر روی بالش قرار نگیرد.
  5. از قرار گرفتن در محل های شلوغ و پر رفت و آمد اجتناب کنید.
  6. در آفتاب قرار نگیرید و در صورت قرار گیری حتما از کرم ضد آفتاب و کلاه استفاده کنید.
  7. به مدت یک ماه نمی توانید از عینک دودی و طبی و هر نوع عینک دیگری استفاده کنید.

سوالات متداول در عمل بینی گوشتی به شرح ذیل می باشد :

  • تورم در بینی گوشتی چقدر می باشد؟

به دلیلی ضخامت پوست بینی های گوشتی ترمیم و تورم آن مدت زمان بیشتری طول می کشد، معمولا تورم بینی گوشتی پس از گذشت 1 الی 2 سال به طور کامل رفع می شود.

  • آیا انجام این عمل باعث تنگی نفس می شود؟

خیر ، در صورتی که بافت بینی به مقدار کافی برداشته شود بیمار دچار تنگی نفس نخواهد شد.

  • آیا این عمل عوارضی نیز به همراه دارد؟

در صورتی که افراد برای انجام جراحی زیبایی به بهترین جراح مراجعه کنند و مراقبت های قبل و بعد از پروسه  را رعایت کند دچار عارضه ای نخواهد شد.

هزینه عمل بینی گوشتی

پس از معاینات لازم و ارزیابی میزان گوشتی بودن پوست بینی توسط دکتر ، هزینه انجام این جراحی  معین می شود. لازم به ذکر است که این هزینه در هر فردی متفاوت است.

انتخاب جراح بینی برای عمل بینی گوشتی

اولین و اساسی ترین گام پیش از اقدام به انجام جراحی ، انتخاب جراح بینی با تجربه و کارآزموده می باشد ، چرا که کسب نتایج موفقت آمیز و رضایت بخش ازپروسه ارتباطی تنگاتنگ با انتخاب جراح دارد. بنابراین در صورت عدم انتخاب جراح بینی خوب و مجرب ، عوارضی برای بیمار اتفاق خواهد افتاد که متاسفانه گاها برخی از این عوارض جبران ناپذیر می باشند.

عوارضی که در صورت عدم انتخاب جراح بینی خوب ممکن است اتفاق بیفتند عبارتند از :

  • اختلالات تنفسی
  • رفع نشدن قوز بینی به طور کامل
  • عدم اصلاح انحراف تیغه بینی
  • کاهش زاویه میان بینی و لب بالا
  • بروز افتادگی در نوک بینی
  • برطرف نشدن کجی بینی
  • ایجاد قوس بیش از اندازه در پشت بینی
  • سربالا شدن بیش از حد بینی یا اصطلاحا خوکی شدن بینی
  • زیاد شدن فاصله حفره های بینی
  • غیرقرینه شدن سوراخ های بینی
  • قرارگیری پره های بینی در محل نامناسب

موارد فوق الذکر از جمله مشکلاتی هستند که در صورت عدم انتخاب پزشک ماهر و مجرب ممکن است برای بیمار رخ دهند ، بنابراین منجر به نارضایتی بیمار از نتیجه جراحی شده و او را مترصد انجام جراحی ترمیمی بینی نمایند. لازم به ذکر است که این دسته از افراد بینی باید حداقل یکسال صبر کنند تا بینی به طور کامل بهبود بیابد و پس از آن اقدام به جراحی ثانویه بینی نمایند.

جراحی ترمیمی بینی تا چه حدی تاثیر گذار است ؟

از آنجا کهاین جراحی جزو پیچیده ترین جراحی ها محسوب می شود ، قاعدتا جراحی ترمیمی پیچیدگی بیشتری دارد و مستلزم این است که توسط یک جراح ماهر و برخوردار از تجربه بالا انجام شود. در جراحی بینی ترمیمی ، جراح باید اطلاعات کافی در این باره را در اختیار بیمار قرار دهد تا سطح انتظار او از این جراحی بالا نرود و همچنین وی را از محدودیت های این جراحی آگاه سازد تا بیمار بداند که حفظ سلامت بینی در عین رفع ایرادات بینی و ایجاد ظاهری متناسب از اهمیت بسزایی برخوردار است. به طور کلی میزان موفقیت این جراحی ، بستگی به نقایص و ایرادات بینی بیمار و توانایی و تبحر جراح دارد.

اقدامات قبل از عمل بینی گوشتی

جراحی بر روی بینی  یکی از عمل های پیچیده و پر ریسک است که به دقت بسیار بالایی نیاز دارد. بنابراین افراد برای کسب نتیجه مطلوب از این جراحی باید بهترین پزشک را انتخاب کنند. در واقع این انتخاب بسیار حائز اهمیت است و با نتیجه آن رابطه مستقیم دارد. پس از انتخاب جراح بینی خود ، وقت مشاوره ای تعیین کنید و با ایشان درباره انتظاراتی که از رینوپلاستی دارید صحبت نمایید. بیماران موظف هستند موارد زیر را به جراح خود اطلاع دهند :

  • سابقه بیماری ، تحت درمان بودن با داروهای خاص و داشتن حساسیت به برخی از داروها
  • حتما لیستی از داروهای شیمیایی یا گیاهی که مصرف می کنید را در اختیار دکتر خود قرار دهید. این امکان وجود دارد که برخی از داروها با مواد بیهوشی تداخل داشته باشند و ممکن است لازم باشد برای مدتی مصرف آن را قطع کنید.
  • آزمایشات و عکسبرداری هایی که دکتر برای شما تجویز نموده را به موقع انجام داده و نتایج آن را به پزشک خود بدهید.
  • از یک هفته قبل از رینوپلاستی مایعات و مواد مغذی بیشتری مصرف کنید.
  • پیش از جراحی استحمام نمایید تا بدن از هرگونه آلودگی پاک باشد.
  • روز عمل خانم ها از داشتن آرایش و لاک و آقایان از داشتن ریش و سبیل خودداری نمایند.
  • داشتن زیورآلاتی همچون ساعت ، انگشتر ، گردنبند ، گوشواره و غیره ممنوع می باشد.
  • روز جراحی حتما به اتفاق یک همراه در محل جراحی حضور داشته باشید.
  • به همراه داشتن مدارک پزشکی و شناسایی ( کارت ملی ) الزامیست.
  • از 8 ساعت قبل از خوردن و آشامیدن ( حتی آب ) خودداری کنید. چرا که لازم است حین عمل معده بیمار خالی باشد.
  • در ساعت تعیین شده در کلینیک یا بیمارستان حضور داشته باشید.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر امید ابراهیمی

جراح و متخصص گوش و حلق و بینی

نظرات

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات