جراح بینی خوب در تهران

جراح بینی خوب در تهران کیست ؟

جراحی زیبایی بینی یکی از انواع جراحی های زیبایی است که دارای متقاضیان بسیار زیادی در سرتاسر جهان می باشد. میل به زیبایی و زیباتر شدن از گذشته تا کنون در میان افراد وجود داشته و وجود مشکل در ظاهر بینی موجب ناراحتی برخی از آن ها و مراجعه شان به جراح بینی خوب در تهران می شود.

جراح بینی خوب در تهران

جراحی بینی روشی است که با انجام آن می توان مشکلات و ایرادات ظاهری بینی را برطرف کرده و در صورت تناسب بینی با دیگر اجزای صورت، موجب زیبایی بیشتر افراد شد.

عوامل بسیاری در نتیجه عمل زیبایی بینی تاثیر گذارند که یکی از مهم ترین آن ها، جراح بینی می باشد.

ویژگی های یک جراح بینی خوب

افراد برای اینکه بتوانند به درستی جراح بینی خود را انتخاب کنند، باید از ویژگی های یک جراح بینی خوب مطلع باشند.

  • از ویژگی های یک جراح بینی خوب می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  1. تمام تلاش خود را در جهت حفظ سلامت و عملکرد طبیعی تنفس فرد، در حین عمل بینی صرف می نماید.
  2. با حوصله بوده و با صبوری اطلاعات لازم در مورد جراحی بینی و اقدامات قبل و بعد از آن را در اختیار افراد قرار می دهد.
  3. اگر فرد شرایط جسمی و روانی لازم برای انجام عمل بینی را نداشته باشد، از جراحی کردن بینی او اجتناب می نماید.
  4. دارای قدرت تصور خوبی بوده و قادر است فرمی از بینی که بیشترین تناسب با صورت فرد دارد را برای او در نظر بگیرد.
  5. با اصول زیبایی شناسی و ریاضی آشنایی کامل دارد.

عواقب عدم انتخاب یک جراح بینی خوب

با توجه به اینکه جراحی زیبایی بینی یک جراحی اضطراری نیست، بنابراین افراد زمان لازم برای انتخاب یک جراح بینی خوب را دارند.

جراح بینی خوب در تهران

اگر افراد در انتخاب جراح بینی خود دقت نکرده و معیارهای نادرستی چون هزینه را مبنای انتخاب جراح بینی قرار دهند، ممکن است پزشکی را برای عمل بینی خود برگزینند که تجربه، تخصص و مهارت لازم را نداشته باشد.

عدم داشتن تجربه و مهارت موجب می گردد تا نتیجه به دست آمده از عمل بینی مورد رضایت افراد قرار نگرفته و در برخی موارد عوارضی همچون چسبندگی بینی و اختلالات تنفسی در فرد ایجاد شود. بنابراین متقاضیان جراحی بینی باید در انتخاب جراح بینی خود دقت لازم را صرف کرده و بهترین جراح بینی در منطقه شان را برگزینند.

روش های انتخاب جراح بینی خوب در تهران

  • در مرحله اول برای آشنایی با بهترین جراحان بینی ، می توانید از دوستان و آشنایان خود پرس و جو کنید.
  • با جستجو در فضای مجازی و مراجعه به سایت ها و صفحات شخصی جراحان بینی ، نیز می توانید اطلاعات کافی را در باره آن ها کسب نمایید.
  • مدارک و سوابق جراح بینی را ، در سایت یا صفحات اجتماعی او بررسی کنید. همچنین می توانید تصاویر نمونه کار های قبلی او را ، در گالری تصاویر یا صفحه اجتماعی او مشاهده نمایید.
  • سپس برای مشاهده کار های جراح بینی از نزدیک ، به مطب او مراجعه کنید. همچنین می توانید میزان رضایت بیماران قبلی را نیز جویا شوید ، و از نزدیک با آن ها گفتگو نمایید.
  • پس از انتخاب بهترین جراح بینی ، برای اینکه اهداف و خواسته های خود را از عمل بینی ، با او در میان بگذارید و دیدی کلی از نتیجه جراحی به دست آورید ، در جلسه مشاوره قبل از جراحی بینی حضور یابید.

متخصص گوش و حلق و بینی

جراحی گوش ، حلق و بینی در ناحیه سر و گردن ، برای درمان مشکلات گوش، بینی یا گلو انجام می شود. متخصصان گوش و حلق و بینی ، پزشکان آموزش دیده برای درمان بیماران مبتلا به اختلالات یا بیماری های گوش ، بینی ، گلو یا سایر ساختارهای گردن و صورت هستند. در برخی موارد ، این اختلالات ممکن است نیاز به جراحی داشته باشند.

حوزه درمانی این تخصص پزشکی ، درمان تومورها (توده غیر طبیعی) نیز می تواند باشد. بسته به روش جراحی ، ممکن است جراحی در مطب پزشک ، مراکز سرپایی یا بیمارستان ، انجام شود.

جراح بینی برای گرفتن تخصص چه مراحلی را می گذراند ؟

جراحان زیبایی بینی ، گواهینامه تخصصی جراحی پلاستیک و ترمیمی ، یا تخصص گوش و حلق و بینی را دارند. جراح برای دستیابی به نتایج موفقیت آمیز ، باید جنبه های زیبایی و عملکرد جراحی بینی را تجربه کند. آناتومی ساختار داخلی و خارجی بینی پیچیده است. کوچکترین لغزش در جراحی بینی می تواند ، به مشکلات تنفسی منجر شود. جراح باید درک کاملی از رابطه سوراخ های بینی با دستگاه تنفسی داشته باشد.

متخصص گوش، حلق و بینی ، قبل از اینکه برای گرفتن تخصص گوش و حلق و بینی اقدام کند ، بیش از 10 سال دوره های دانشگاهی و تحصیلات تکمیلی را می گذراند. سپس باید آزمون برد تخصصی گوش و حلق و بینی را ، با موفقیت به اتمام برساند. در این مرحله می تواند دوره فلوشیپ را برای تمرکز بر دوره فوق تخصصی مانند جراحی پلاستیک صورت و ترمیمی ، انتخاب کند. این تخصص برای آماده سازی یک متخصص گوش و حلق و بینی ، در انجام جراحی های زیبایی ، ترمیمی و عملکردی صورت ، گوش و گردن می باشد و نیاز به دو یا چند سال آموزش گسترده دارد.

بهترین متخصص گوش و حلق و بینی

آموزش ، سوابق و تجربیاتی که متخصصان گوش ، حلق و بینی کسب کرده اند ، آن ها را به بهترین متخصصان پزشکی ، برای انجام جراحی زیبایی بینی و سایر جراحی های زیبایی و ترمیمی صورت ، تبدیل می کند. این متخصصان درک کاملی از ساختار صورت دارند و می دانند ، چگونه عواملی مانند جنس ، سن ، سبک زندگی ، رژیم غذایی و حتی ژنتیک بیمار ، می توانند در شکل گیری ظاهر فرد کمک کنند. سپس با استفاده از این دانش ، بهترین شرایط ممکن را ایجاد می کنند ، تا مطمئن شوند بیماران بهترین وضعیت را دارند.

اعتبار مدارک جراحان زیبایی

دانشنامه تخصصی و فلوشیب جراحی زیبایی ، اعتباری فراتر از پروانه پزشکی است. استانداردهای سختگیرانه ای که باید برای صدور گواهینامه تخصصی رعایت شود ، این نکته را به بیمارن یادآور می شود که ، پزشک از تعهد خود در زمینه مراقبت های بهداشتی ایمن و با کیفیت و همچنین بهبود و یادگیری مادام العمر ، استفاده می کند.

انجمن جراحان گوش ، گلو و بینی ، پزشکان را در بالاترین سطح استاندارد تحصیلات و تجربه نگه می دارد ، و از آن ها می خواهد در آزمون های شفاهی و کتبی جامعی شرکت کنند.

کاربرد های عمل جراحی بینی

  • کوچک کردن بینی
  • بزرگ کردن بینی
  • تغییر سایز سوراخ های بینی
  • اصلاح کجی بینی
  • برطرف کردن قوز بینی
  • برطرف کردن پولیپ بینی
  • برطرف کردن انحراف بینی
  • عمل جراحی بینی گوشتی
  • جراحی بینی استخوانی
  • اصلاح ظاهر بینی به صورت طبیعی یا فانتزی

جراح بینی خوب در تهران

اقدامات قبل از جراحی بینی

رعایت نکاتی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم در هرچه ایمن تر انجام شدن جراحی بینی، دستیابی به بهترین نتایج از آن و کاهش احتمال بروز عارضه ناشی از این جراحی زیبایی موثر هستند.

  1. اولین اقدامی که هر فرد ساکن تهران باید قبل از جراحی بینی انجام دهد، انتخاب یک جراح بینی خوب در تهران می باشد. زیرا جراح بینی بیشترین تاثیر را در موفقیت آمیز بودن یا نبودن نتیجه جراحی بینی دارد.
  2. بعد از انتخاب یک جراح بینی خوب در تهران باید طی جلسه مشاوره ای که ایشان برای تان قبل از جراحی بینی ترتیب می بیند به طور کاملاً شفاف در رابطه با انتظارات خود از جراحی بینی صحبت کنید.
  3. در صورت مصرف داروهای خاص، ابتلا به بیماری های مزمن همچون لوپوس و داشتن حساسیت های دارویی، این موارد را با جراح بینی تان مطرح کنید.
  4. به دلیل اینکه مصرف دخانیات و به طور کلی مصرف داروهای حاوی نیکوتین در کاهش اکسیژن خون موثر هستند لذا لازم است تا افراد به مدت 2 هفته قبل از عمل بینی استفاده از آن ها را کنار بگذارند.
  5. جراحان بینی معمولاً برای اطمینان از آمادگی افراد برای جراحی بینی و همچنین تعیین بهترین فرم بینی برای آن ها یکسری آزمایشات و عکسبرداری ها را تجویز می کنند که فرد ملزم به انجام و تحویل سریع آن ها به پزشک است.
  6. به مدت 14 روز قبل از عمل زیبایی بینی از مصرف داروهایی همچون آسپرین که موجب رقیق شدن خون شده و در نتیجه ممکن است موجب خونریزی در حین جراحی بینی شوند اجتناب کنید.
  7. محل کلینیک را قبل از مراجعه برای جراحی بینی شناسایی کنید تا در روز موعود با تاخیر در کلینیک حاضر نشوید.

انواع تکنیک های جراحی بینی

عمل بینی با در نظر گرفتن شرایط جسمانی بیمار ، وضعیت سلامتی او و نظر جراح بینی ، به یکی از روش های زیر انجام می شود :

تکنیک بسته عمل بینی

در این روش جراحی بینی ، هیچگونه برش خارجی در پوست بیمار ایجاد نمی شود. به همین دلیل بعد از جراحی دوره نقاهت و بهبودی بیمار کوتاه تر است ، و کبودی و ورم کمتری برای بیمار ایجاد می شود.

جراح بینی برش های لازم برای اعمال تغییرات در بینی را ، در داخل بینی ایجاد می کند و جراحی را از طریق سوراخ های بینی انجام می دهد. به دلیل عدم دسترسی و دید کامل به ساختار بینی ، در روش بسته ، این روش برای اعمال تغییرات زیاد و رفع مشکلات پیچیده بینی ، روش مناسبی نیست.

عمل بینی با تکنیک باز

در این روش عمل بینی ، برای دسترسی بهتر جراح بینی به ساختار بینی ، برشی در ناحیه تیغه بین سوراخ های بینی ( ناحیه کلوملا ) ، ایجاد می شود و بعد از آن پوست بینی ، از روی غضروف های آن کنار زده می شود. سپس جراح تغییرات لازم را اعمال می کند ، و محل های برش به کمک بخیه بسته می شوند.

در روش باز بیشترین میزان تقارن در بینی و سوراخ های آن به دست می آید. بنابراین برای جراحی های حساس و پیچیده مانند جراحی بینی ترمیمی ، مناسب ترین روش جراحی است. به دلیل ایجاد برش خارجی ، طول مدت نقاهت و ریکاوری افزایش می یابد و میزان کبودی و ورم بعد از جراحی نیز ، در بیمار بیشتر است.

مراقبت های بعد از جراحی بینی

  1. پس از جراحی بینی و به دلیل اقدامات صورت گرفته به منظور برطرف کردن ایرادات موجود در بینی مقداری تورم و کبودی در این عضو بروز می کند که کاملاً طبیعی است.
  2. در سه روز اول بر روی بینی و نواحی دارای تورم کمپرس سرد و در سه روز بعدی کمپرس گرم بگذارید.
  3. پس از عمل بینی جراح به منظور ثابت نگهداشتن بینی و جلوگیری از صدمه دیدن آن ، بر روی بینی از گچ استفاده می کند. معمولا پس از گذشت یک هفته از جراحی ، بیمار برای برداشتن کشیدن و کشیدن بخیه های غیر قابل جذب باید به جراح مراجعه کند.
  4. تا زمانی که گچ بر روی بینی شما قرار دارد ، برای جلوگیری از خیس شدن آن ، نمی توانید به حمام بروید.
  5. خود را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید ، و در صورت ضرورت از کرم های ضد آفتاب مناسب استفاده کنید.
  6. برای جلوگیری از افزایش تورم بینی ، خود را در معرض گرما قرار ندهید و از دوش گرم و سونا ، استفاده نکنید.
  7. در هنگام عطسه و سرفه کردن ، دهان خود را باز بگذارید و فین نکنید.
  8. به صورت طاقباز و به پشت خوابیده و هنگام دراز کشیدن زیر سر خود را با گذاشتن چند بالش بالاتر از سطح بدن نگه دارید.
  9. غذاهای سفت، پرادویه و پرنمک نخورید.
  10. رژیم غذایی خود را از مواد حاوی فیبر غنی کرده و مصرف میگو و ماهی را به میزان زیاد در آن بگنجانید.
  11. اگر احساس درد داشتید فقط از مسکن های تجویز شده توسط پزشک استفاده کنید.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر امید ابراهیمی

جراح و متخصص گوش و حلق و بینی

نظرات

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات